Artykuły

O czym pamiętać podczas treningu siłowego?

O czym pamiętać podczas treningu siłowego?

„Sport to zdrowie” - z tym hasłem można spotkać się niemalże wszędzie - w telewizji, radiu, kolorowych czasopismach i wielu innych miejscach. Czy zawsze jest ono zgodne z prawdą? Śmiało można na to odpowiedzieć, że zależy to od wielu czynników. Bardzo duża liczba osób żyje na przykład w przeświadczeniu, że już samo pójście na siłownię sprawi, że staną się zdrowi, wysportowani, a dodatkowo ich ciało nagle stanie się żwawe. Jest to możliwe wyłącznie dzięki regularnym treningom, jednak na uwadze należy mieć także fakt, by odbywały się w odpowiedni sposób. W poniższym tekście przeczytacie, jak ćwiczyć, aby było to bezpieczne - zapraszamy!

Pamiętaj o rozgrzewce

Rozgrzewka to niewątpliwa podstawa każdego rodzaju ćwiczeń - niezależnie czy mowa o sportach walki, ćwiczeniach siłowych, kolarstwie i wielu innych aktywnościach fizycznych. Dzięki temu organizm przygotuje się zarówno mentalnie, jak i fizycznie do nadchodzącego, wzmożonego wysiłku. Podczas rozgrzewki mięśnie zostaną odpowiednio ukrwione, udaremniając tym samym ich uszkodzenie. To także świetny czas, by przypomnieć sobie plan treningowy oraz skupić się na samym celu, odrzucając wszelkie inne myśli.

Technika czyni mistrza

Jeśli chcesz uniknąć kontuzji, a tym samym regularnych wizyt u fizjoterapeuty z Poznania lub w innych miastach - postaw na technikę. Podczas treningu siłowego w ruch powinno wprawiać się konkretne partie mięśni. Niejednokrotnie bywa jednak tak, że przez nieodpowiedni sposób wykonywania ćwiczeń pracuje zupełnie inna część ciała, niż miało na celu wcześniejsze założenie. Tego rodzaju brak kontroli nad własnym organizmem może doprowadzić nawet do przykrych kontuzji, spowodowanych tak naprawdę brakiem samoświadomości. Warto dodać, że to jeden z najczęstszych błędów początkujących osób. By temu zaradzić, warto skorzystać z wiedzy bardziej doświadczonych kolegów lub trenerów indywidualnych.

Najważniejsze jednak jest, aby każda uczęszczająca na siłownię osoba nie ignorowała wszelkich sygnałów płynących z jej ciała. Mowa na przykład o nagłym skurczu mięśni, bólach czy nagłym osłabieniu. Przede wszystkim w ten sposób udaremni się wystąpieniu długotrwałych urazów, które mogłyby nawet w efekcie prowadzić do konieczności rehabilitacji, a tym samym eliminacji na jakiś czas z uczestnictwa w treningach. Reasumując, należy pamiętać o rozgrzewce, dobrej technice, ale także „słuchaniu” swoich ciał.

Data

17 lutego 2021

Tagi

Blog

Centrum fizjoterapii i osteopatii S.C.

W naszej klinice zadbamy o prawidłową profilaktykę, rehabilitację oraz dokonamy niezbędnych zabiegów medycznych.

Prowadzimy Centrum Młodego Sportowca, które specjalizuje się w opiece fizjoterapeutycznej dla młodzieży trenującej piłkę nożną, siatkówkę, tenisa, pływanie i wiele innych.

Kontakt

tel: 695 732 305

mail: czubaszewski.awf@gmail.com

Godziny otwarcia

poniedziałek - piątek: 10.00-18.00

Wymagana jest wcześniejsza rejestracja telefoniczna

Adres

ul. Grunwaldzka 1, 60-780 Poznań

Centrum Fizjoterapii i Osteopatii
Ł. Czubaszewski, A. Rakowska S.C.

ul. Grunwaldzka 1
60-780 Poznań

695 732 305
konsultacje@cfio.pl