Artykuły

Duża nadwaga - jak ćwiczyć, by uniknąć kontuzji?

Duża nadwaga - jak ćwiczyć, by uniknąć kontuzji?

Zgodnie z badaniem, mianowicie Narodowym Testem Zdrowia Polaków, przeprowadzonym w 2020 roku, aż 61 procent obywateli Polski ma problem z nadwagą. Zostało to wyliczone za pomocą BMI, czyli wskaźnika masy ciała, na podstawie którego oszacowano, że w różnym stopniu otyłość dotyczy 74 procent mężczyzn oraz 50 procent kobiet. Z tego względu niektóre osoby decydują sięna próbę poprawy sylwetki poprzez uprawianie aktywności fizycznej. W związku ze zwiększoną masą ciała należy jednak uważać na obciążone stawy, a tym samym ćwiczenia muszą być wykonywane rozmyślnie. O tym, w jaki sposób je wykonywać, przeczytacie w poniższym tekście - zapraszamy!

Coś na dobry początek - dieta i spacery

Zanim się przejdzie do ćwiczeń siłowych, konieczne jest odpowiednie przygotowanie. Niektórzy mogą zastanawiać się dlaczego - przecież to względnie najlepszy sposób na zredukowanie tkanki tłuszczowej, a na dodatek wzmocnienie swoich mięśni. Niestety, trzeba też mieć na uwadze fakt, że otyłość sprawia, iż stawy są bardziej narażone na kontuzję, w związku z czym trzeba zachować odpowiedni umiar oraz ostrożność. Na samym początku zaleca się przejście na niskokaloryczną dietę, w której jadłospisie znaleźć można warzywa i owoce, a tym samym pełen zestaw witamin i minerałów. To pierwszy, a także jeden z najważniejszych kroków w stronę zdrowej sylwetki. By jednak ciało dobrze przygotować do późniejszego wysiłku, warto jednocześnie robić częstsze spacery.

Niezawodne oko trenera

Doskonałym rozwiązaniem okaże się również skorzystanie z usług trenera personalnego. Będzie bacznie obserwować poprawność wykonywanych ćwiczeń, mając na uwadze technikę, a dodatkowo stworzy plan treningowy, który nie obciąży stawów, wywołując na przykład uraz łokcia czy ból kolana. Jeśli jednak dojdzie do takiej sytuacji, Poznańscy fizjoterapeuci pomogą każdej osobie. Innym rozwiązaniem okażą się także regularne wizyty na basenie. Podczas pływania stawy również są niemal całkowicie bezpieczne.

Jako że otyłość dotyczy coraz większej liczby osób, wielu z nich decyduje się na szeroko pojętą aktywność fizyczną. Należy jednak bezwzględnie pamiętać, że zwiększona masa ciała może powodować problemy ze stawami, a co za tym idzie, konieczne są odpowiednie przygotowania. Najważniejsze jednak jest to, aby pamiętać, że trening zawsze jest dla ludzi, a nie na odwrót, w związku z czym lepiej wyznaczyć sobie cel i dążyć do niego metodą małych kroków, zamiast się spieszyć, co doprowadziłoby nawet do kontuzji i problemów zdrowotnych. Ból może też zniechęcić do regularności treningów, a to właśnie ona zapewnia widoczne efekty.

Data

3 lutego 2021

Tagi

Blog

Centrum fizjoterapii i osteopatii S.C.

W naszej klinice zadbamy o prawidłową profilaktykę, rehabilitację oraz dokonamy niezbędnych zabiegów medycznych.

Prowadzimy Centrum Młodego Sportowca, które specjalizuje się w opiece fizjoterapeutycznej dla młodzieży trenującej piłkę nożną, siatkówkę, tenisa, pływanie i wiele innych.

Kontakt

tel: 695 732 305

mail: czubaszewski.awf@gmail.com

Godziny otwarcia

poniedziałek - piątek: 10.00-18.00

Wymagana jest wcześniejsza rejestracja telefoniczna

Adres

ul. Grunwaldzka 1, 60-780 Poznań

Centrum Fizjoterapii i Osteopatii
Ł. Czubaszewski, A. Rakowska S.C.

ul. Grunwaldzka 1
60-780 Poznań

695 732 305
konsultacje@cfio.pl