Artykuły

Nadwerężenie stawów podczas treningu siłowego

Nadwerężenie stawów podczas treningu siłowego

Trening siłowy kojarzy się najczęściej z dużym obciążeniem. Warto pamiętać, że z tego względu istnieje spore ryzyko nadwerężenia stawów, które może okazać się wyjątkowo nieprzyjemne w skutkach bowiem prowadzić może ono nawet do długotrwałej kontuzji. W związku z tym warto zapobiegać wszelkim ewentualnym urazom stawów. Które ze stawów są najbardziej narażone?

Jak się okazuje osoby, które w jakiś sposób wiążą swoje życie ze sportem, najczęściej zgłaszają kontuzje stawu barkowego, kolanowego, a także kręgów dolnej części pleców. Dodatkowo przy ćwiczeniach siłowych narażone są także stawy nadgarstkowe, łokciowe i biodrowe. Najczęściej występującymi rodzajami bólów stawów są między innymi zapalenie stawów dotyczące ogółu tych partii ciała, zapalenie ścięgien występujące w wyniku intensywnych ćwiczeń fizycznych, a dodatkowo tak zwane zapalenie kaletki.

Najczęściej popełniane błędy

Zdecydowanie najpowszechniej powielanym błędem jest brak odpowiedniego przygotowania do intensywnej aktywności fizycznej, czyli rozgrzewki. Dodatkowo zaraz powcześniej wspomnianej rozgrzewce częstą nieprawidłowością okazuje się przetrenowanie.

By organizm mógł się odpowiednio zregenerować, powinien być zastosowany czas na spoczynek. Warto w tym celu stworzyć plan treningowy, który zakładałby wykonywanie ćwiczeń w poniedziałki, środy oraz piątki. Innym powielanym błędem jest stosowanie zbyt dużego obciążenia w stosunku do możliwości danej osoby. Należy cierpliwie i rozważnie dobierać wagę urządzeń służących do wykonywania ćwiczeń.

Co robić, gdy wystąpi uraz?

Pierwszym i jednocześnie najważniejszym krokiem jest przerwa w ćwiczeniach. W przypadku wystąpienia bólu należy zregenerować ciało, a jeśli uraz nie minie - iść do lekarza lub fizjoterapeuty. W momencie, gdy będzie się kontynuować trening fizyczny, istnieje prawdopodobieństwo, że uraz może zamienić się w trudną do wyleczenia kontuzję. Przerwa w treningu może skutecznie pomóc w powrocie organizmu do poprzedniego, zdrowego stanu.

Trening siłowy jest aktywnością, która może w znaczny sposób spowodować różnego rodzaju obrzęki. Najbardziej narażone okazują się stawy, w związku z czym należy przestrzegać odpowiedniego bezpieczeństwa. Konieczne jest zwracanie uwagi na poziom przemęczenia ciała czy obciążenia sprzętu, na którym wykonuje się ćwiczenia. Niezwykle istotne okazuje się również wykonywanie rozgrzewki przed samą aktywnością.

Data

23 grudnia 2020

Tagi

Blog

Centrum fizjoterapii i osteopatii S.C.

W naszej klinice zadbamy o prawidłową profilaktykę, rehabilitację oraz dokonamy niezbędnych zabiegów medycznych.

Prowadzimy Centrum Młodego Sportowca, które specjalizuje się w opiece fizjoterapeutycznej dla młodzieży trenującej piłkę nożną, siatkówkę, tenisa, pływanie i wiele innych.

Kontakt

tel: 695 732 305

mail: czubaszewski.awf@gmail.com

Godziny otwarcia

poniedziałek - piątek: 10.00-18.00

Wymagana jest wcześniejsza rejestracja telefoniczna

Adres

ul. Grunwaldzka 1, 60-780 Poznań

Centrum Fizjoterapii i Osteopatii
Ł. Czubaszewski, A. Rakowska S.C.

ul. Grunwaldzka 1
60-780 Poznań

695 732 305
konsultacje@cfio.pl