Artykuły

O czym pamiętać przy treningu cardio?

O czym pamiętać przy treningu cardio?

Trening cardio jest jednym z rodzajów aktywności mających na celu między innymi odpowiednie dotlenienie organizmu, wspomaganie układu krążenia, a także polepszenie kondycji organizmu. Nazywa się go również często treningiem oddechowym, ponieważ duża liczba oddechów na minutę podwyższa tętno, co sprawia, że mięśnie są lepiej dotlenione. Dzięki niemu można także zgubić zbędne kilogramy. Jednak o czym warto pamiętać, by zapobiec ewentualnym kontuzjom?

W jaki sposób odbywa się trening cardio?

Zwykle jest on oparty o ćwiczenia aerobowe, czyli takie, które jak zostało wcześniej wspomniane - dotleniają organizm. Minimalny czas trwania aktywności tego rodzaju to 30 minut, a optymalny - 60. Należy jednak pamiętać, że podczas jego trwania nie robi się przerw. Można na przykład przez wcześniej wymienioną ilość czasu użytkować rower stacjonarny, pływać, biegać lub wykonywać ćwiczenia aerobowe. Należy jednak pamiętać o tym, by organizm miał również odpowiedni czas na regenerację, co zapobiegnie ewentualnym kontuzjom. Z tego względu warto wykonywać trening cardio 3 razy w tygodniu, na przykład w poniedziałek, środę i piątek. W dniach pomiędzy nimi mięśnie będą zregenerowane.

Jak zapobiegać kontuzjom?

Jak się okazuje trening cardio jest stosunkowo bezpieczną aktywnością fizyczną. Jednakże należy pamiętać o kilku zasadach tak, aby nie nastąpiły ewentualne kontuzje dość częste w przypadku amatorskich treningów w domu. Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią rozgrzewkę. Mogą się na nią składać na przykład ćwiczenia, podczas których mięśnie zostaną rozluźnione, a także odpowiednio rozciągnięte. Należy jednak pamiętać, że treningu cardio nie powinny wykonywać osoby z chorobami oraz problemami związanymi z układem sercowo-naczyniowym, ewentualnie powinny swój zamiar skonsultować z lekarzem. Konieczne jest również dokładne i ostrożne wykonywanie ćwiczeń, ponieważ nieprawidłowa aktywność może poskutkować bolesnymi i groźnymi dla zdrowia kontuzjami lub nawet urazami.

Trening cardio jest formą treningu o dość dużym wysiłku we względnie krótkim czasie. By odbył się on w sposób bezpieczny, należy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, na co składa się przede wszystkim konieczność przeprowadzenia rozgrzewki. Powinna rozciągać mięśnie i prowadzić do ich rozluźnienia w wyniku czego ryzyko nastąpienia kontuzji zostanie zmniejszone.

Data

29 września 2020

Tagi

Blog

Centrum fizjoterapii i osteopatii S.C.

W naszej klinice zadbamy o prawidłową profilaktykę, rehabilitację oraz dokonamy niezbędnych zabiegów medycznych.

Prowadzimy Centrum Młodego Sportowca, które specjalizuje się w opiece fizjoterapeutycznej dla młodzieży trenującej piłkę nożną, siatkówkę, tenisa, pływanie i wiele innych.

Kontakt

tel: 695 732 305

mail: czubaszewski.awf@gmail.com

Godziny otwarcia

poniedziałek - piątek: 10.00-18.00

Wymagana jest wcześniejsza rejestracja telefoniczna

Adres

ul. Grunwaldzka 1, 60-780 Poznań

Centrum Fizjoterapii i Osteopatii
Ł. Czubaszewski, A. Rakowska S.C.

ul. Grunwaldzka 1
60-780 Poznań

695 732 305
konsultacje@cfio.pl