Artykuły

„Chcę zacząć ćwiczyć!” - skuteczne zapobieganie kontuzjom u początkujących

„Chcę zacząć ćwiczyć!” - skuteczne zapobieganie kontuzjom u początkujących

Pierwsze spotkanie ze sportem dla osób, które chcą nim zająć się zawodowo, na pewno budzi wiele emocji. Chęć pokonania swoich słabości, osiągnięcia najlepszych wyników oraz zaprezentowania swojego potencjału niestety często staje się przyczyną wielu kontuzji u młodych. Zapominają oni, że zastane mięśnie, nieprzyzwyczajone do nadmiernego wysiłku, bez odpowiedniego przygotowania nie będę w stanie podołać nowemu zadaniu. Jak więc nastawić swój organizm na nowe obciążenie, aby uniknąć bolesnych kontuzji?

Wzmocnienie swoich słabych punktów

Przed rozpoczęciem właściwych treningów należy pamiętać o rozgrzewkach. To dzięki nim mięśnie powoli przyzwyczajają się do aktywności, która niedługo nadejdzie. Rozgrzewce powinno poświęcać się minimum kilkanaście minut dziennie, ponieważ tylko dzięki systematyczności jest się w stanie osiągnąć oczekiwany efekt. Nie oznacza to jednak, że od razu po kilku ćwiczeniach można przystąpić do uprawiania sportu. W zależności od dyscypliny trzeba także zadbać o właściwe rozciągnięcie partii mięśni, które zostaną najbardziej obciążone. Zupełnie inne ćwiczenia będą niezbędne podczas biegania, a inne przy graniu w piłkę.

Profilaktyka zmniejszająca ryzyko

Stała opieka fizjoterapeutyczna dotyczy zazwyczaj młodych sportowców, którzy stanowią część klubu trenującego konkretną dyscyplinę. W ten sposób otrzymują oni odpowiednie przygotowanie oraz pomoc w razie wystąpienia kontuzji. Stałe monitorowanie organizmu oraz ćwiczenia wprowadzające do intensywnego uprawiania sportu na pewno mają duże znaczenie dla początkujących. Jeśli jednak dojdzie do przetrenowania i pojawi się jakaś kontuzja, fizjoterapeuta będzie szukał skutecznego sposobu, by przywrócić sportowca do pełni sił.

Trening jest dla organizmu bardzo obciążający, dlatego zwłaszcza osoby rozpoczynające swoją przygodę ze sportem powinny się do tego przygotować. Nawet kilkanaście minut ćwiczeń dziennie jest w stanie przygotować mięśnie do wysiłku, jaki będzie czekał je w najbliższym czasie. Należy więc pamiętać o rozgrzewce oraz właściwej profilaktyce, co razem pozwoli zapobiec pojawianiu się kontuzji.

Data

7 czerwca 2019

Tagi

Blog

Centrum fizjoterapii i osteopatii S.C.

W naszej klinice zadbamy o prawidłową profilaktykę, rehabilitację oraz dokonamy niezbędnych zabiegów medycznych.

Prowadzimy Centrum Młodego Sportowca, które specjalizuje się w opiece fizjoterapeutycznej dla młodzieży trenującej piłkę nożną, siatkówkę, tenisa, pływanie i wiele innych.

Kontakt

tel: 695 732 305

mail: czubaszewski.awf@gmail.com

Godziny otwarcia

poniedziałek - piątek: 10.00-18.00

Wymagana jest wcześniejsza rejestracja telefoniczna

Adres

ul. Grunwaldzka 1, 60-780 Poznań

Centrum Fizjoterapii i Osteopatii
Ł. Czubaszewski, A. Rakowska S.C.

ul. Grunwaldzka 1
60-780 Poznań

695 732 305
konsultacje@cfio.pl